Estetikhaber.com.tr Estetik Haberleri - Sosyal Medya - Estetik Haber - Facebook Sayfası
Son Haberler
kis-diyeti

Yeni Kış Diyetiniz

Kış mevsiminin kendini hissettirmesiyle birlikte yaşam tarzımızda da değişiklikler olmaktadır; daha az hareket edip daha fazla yemeğe başlayabiliriz. Yaza doğru hızla kilo vermeye çalışıp kışın verilen kiloların alınması elbette istenilmeyen bir durum. Bununla birlikte yanlış beslenme alışkanlıklarıyla soğuk algınlığı, nezle, grip de sıklıkla görülebilmekte.

Kışın metabolizma hızının azalması ve artan enerji ihtiyacıyla beslenme düzenimiz daha yağlı ve karbonhidratlı yiyeceklere yönlenebilir. Ama karbonhidrat ağırlıklı beslenme sindirim sisteminin daha yavaş çalışmasına ve hormon düzensizliğine neden olup kilo artışını etkilemektedir. Kış mevsiminde bağışıklık sistemimiz yani vücudu dış etkenlere karşı koruyan yapı da zayıflamaktadır. Bu nedenle hem bağışıklık sistemimizin korunması hem de kilo artışını önlemek için kışa özel bir diyet programı uygulamalıyız.

*Enfeksiyonlara yakalanmamak için vitamin ve minerallerden zengin beslenmeliyiz. Özellikle A, C, B6, E vitamini ve Çinko, Selenyum minerallerinden zengin olan kış sebzelerinden brokoli, lahana, brüksel lahanası, kırmızı lahana, karnabahar, havuç, marul, yeşil biber, roka, sarımsak, soğan ve meyvelerden portakal, mandalina, greyfurt, kivi, elmadan bir veya birkaçı günlük beslenmemizde yer almalıdır.

*Kışın su kaybının azalması nedeniyle su içme alışkanlığımızda değişebilmekte ama vücudumuzun metabolik işleyişi için yaz kış suya ihtiyacı vardır. Günde 2-2,5 lt su içmeyi asla ihmal etmemeliyiz.

*Kış gecelerinde televizyon karşısında geçen zamanın da artmasıyla kişi daha fazla yeme isteği duyar. Yağlı, şekerli, hamurlu yiyecekler yerine taze sebze ve meyveler tercih edilmelidir.

*Güneş ışığını daha az almamız nedeniyle daha mutsuz bir moda gireriz, bu nedenlede kışa doğru depresyon vakaları da artar. Sinir sistemimizin güçlenmesi için haftada en az 2 kez balık tüketilmeli, günde 10-15 adet fındık veya badem gibi kuruyemişler yenilmelidir.

*Daha çok çocuklar ve kadınlarda görülen, üşüme, halsizlik, baş dönmesiyle kendini gösteren demir eksikliği de kışın artmaktadır. Günlük beslenmelerinde et, kurufasulye, yeşil mercimek, barbunya, nohut, yeşil yapraklı sebzelerden destek alınmalı ve beraberinde demirin emilimini hızlandırmak için limon suyu içeren salata tüketilmelidir.

*Yemekleri pişirirken margarin ve tereyağından kaçınılmalı, sıvı yağlarla yemek yapılmalıdır. Etli yemeklerde de yağsız et kullanılmalı. Kızartma yerine ızgara veya buğulama veya fırında pişirme tercih edilmelidir.

*Yağışlı ve soğuk havalar fiziksel aktivitemizi de engelmekte, daha az hareket, daha yağlı beslenme kilo artışını da hızlandırmaktadır. Spor salonuna gidecek zamanımız yoksa en azından evde yapılan yarım saatlik yürüyüşün dahi etkisi olacaktır.

*Bitki çayları, kışın hem içimizi ısıtacak hem de içeriğindeki yararlı maddeler bizleri hastalıklara karşı koruyacaktır. Kuşburnu, ıhlamur, adaçayı, rezene, nane-limonu günde 1-2 fincan içmemizde fayda var.

*En fazla yeşil çayda bulunan kateşin adlı antioksidan maddenin kilo kaybını hızlandırdığı ve özellikle karın bölgesindeki yağlanmayı azalttığı, metabolizmayı hızlandırdığı araştırmalarca desteklenmekte. Günde 2-3 fincan yeşil çayı mümkünse limonlu içmeye çalışın.

*Günde tüketilen yarım çay kaşığı kadar tarçının en başta şekeri dengelediği artık bilinmekte, bunun yanı sıra tarçın tükettiğiniz yiyeceklerin yağa dönüşümünü de azaltmaktadır. Tarçını tek başına tüketmek biraz zor olabilir, günlük tüketmeniz gereken süt veya yoğurt içerisine katarak daha rahat tüketebilirsiniz.

*Kilo kontrolünü sağlamak için ana öğünler arasında ara öğünler tüketilmeli, bol lifli yiyecekler yenilmeli, yağlı-tatlı-hamurlu yiyeceklerden uzak durulmalıdır.

*Kahvaltı illaki yapılmalı ama poğaça, kek, simit türü yiyecekler değil, ekmek, peynir, zeytin, domates, salatalık ve haftada 2-3 kez yumurta yenilmelidir. Öğle ve akşam çorba, salata, yoğurt yanına ızgara et veya etli sebze yemeği veya kurubaklagiller tüketilmelidir.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Required fields are marked *

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>