Estetikhaber.com.tr Estetik Haberleri - Sosyal Medya - Estetik Haber - Facebook Sayfası
Son Haberler
Beslenme

Yaz Mevsiminde Beslenme

Yaz Mevsiminde Beslenme

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte sağlığımız da etkilenmektedir. Vücudumuz sıcaklığa uyum sağlamaya çalışır. Bu da metabolizmanın hızlı çalışmasına yol açar. Bununla beraber koroner kalp hastalıkları, yüksek tansiyon ve kalp rahatsızlıkları ortaya çıkmaktadır. Sıcak havaların etkisiyle terleme artar. Terleme ile birlikte ortaya çıkan su ve mineral kaybı sonucu bayılma, baş dönmesi, bulantı vb. Durumlar görülmektedir. Sıcaklıklardan en çok etkilenen yaşlılar, çocuklar, hamileler, şeker ve kalp rahatsızlığı olan kişilerdir. Bu yüzden onların bu sıcaklara daha dikkat etmesi ve önlem alması gerekir. Sıcaklar nedeniyle besinlerin bozulması durumu çok fazladır. Bu yüzden besin zehirlenmesi çok görülür. Sıcaklıkların artmasıyla beraber sağlıklı beslenmeye daha çok dikkat etmeliyiz. Peki bunu nasıl yaparız ?
İlk olarak yeterli ve dengeli beslenmeliyiz. Sıvı tüketiminin önemini unutmamalıyız. Günde en az 2,- 2,5 litreye yakın su tüketmeliyiz. Mevsimsel gıdaları tüketmeye özen göstermeliyiz. Sebze ve meyve tüketin. Bu sayede vücudumuz sebze ve meyveden aldığı vitamin, protein, minerallerle daha sağlıklı ve daha dirençli bir duruma gelecektir. Karpuz, üzüm, kiraz, şeftali ve diğer yaz meyvelerinin tüketimi vücuttaki su kaybını önler. Metabolizmanın çalışması devam eder. Alternatif olarak çerez tüketilebilir. Badem, ceviz, fındık vb. çerezler yağlı yiyeceklerden daha iyidir. Yağlı yiyeceklerden oldukça uzak durulmalıdır. Çünkü yaz sıcaklarında tüketilen yağlı yiyecekler vücudun yorulmasına, yüksek tansiyona neden olur. Yemek yaparken haşlama, ızgara, fırın gibi pişirme yöntemleri kullanırsanız daha sağlıklı yiyecekler tüketmiş olursunuz. Tatlı tüketiminden olabildiğince uzak durun. Şerbetli tatlılar yerine sütlü ve meyveli tatlıları tercih edin (komposto, dondurma, puding, sütlaç). Kan şekerinin değişmesine neden olan yiyeceklerden uzak durun. Şeker, bisküvi, çikolata, pasta vb. Yiyecekler basit karbonhidrat içerirler. Bunların yerine taneli tahıl,tahıllı ekmek, kuru baklagil, sebze ve meyve gibi yiyecekler tüketin. Bu besinler vücudun ihtiyacı olan kompleks karbonhidratı bulundururlar. Tuz ve tuzlu besinleri kullanmamaya dikkat edin. Sıcaklık yüzünden terleme durumu çok fazladır. Terlerken vücuttan tuz kaybı da olur. Elbette kaybedilen tuz geri alınmalıdır ama yiyeceklerden alınan tuz vücut için daha zararlıdır. Fazla tuz vücutta ödeme neden olur. Süt ve süt ürünlerini tüketmeye özen gösterin. Kalsiyum bakımından zengin oldukları için kalbin düzenli atmasını sağlar. Uykusuzluk sorununa iyi gelir ve sinir sistemini korur.

Kesinlikle güne kahvaltı ile başlanmalıdır. Günde 3 ana öğün ve 3 ara öğün olmalıdır. Aksi takdirde vücut kilo vermeye başlar ve problemler yaşanabilir. Ana yemekte bol salata tüketmeye özen gösterin. Geç saatlerde yemek yememeye dikkat edin.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Required fields are marked *

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>